Solidaritat

IMG_9726 (2)

No vull parlar dels atemptats a Barcelona i Cambrils i dels successos posteriors que el Penedès també va patir i que desgraciadament en va ser protagonista.

Nomes vull parlar de la solidaritat del poble català i de tots aquells i aquelles que colpits pels fets, van voler mostrar la seva repulsa total i absoluta als atacs i es van solidaritzar amb les víctimes, reiterant que Catalunya segueix sent un país d’acollida, d’estimació i de generositat.

IMG_9740

Vaig voler anar al lloc dels fets. A formar part en cos i ànima del meu sentiment envers uns moments que quedaran a la memòria dels catalans per sempre més. Vaig tenir la necessitat de ser allà, de sentir-me part dels que havien patit i de plorar per ells.

Mai havia estat en un lloc amb tanta gent i en tant de silenci, un dolorós silenci que no oblidaré mai. Una tristesa profunda compartida per persones d’arreu del món. Veure tota aquella solidaritat i la necessitat d’expressar-ho feia pensar que estem en un país en que els sentiments mai podran ser destruïts i mai la força de la violència podrà impedir que siguem com som.

IMG_9758 (2)

Deixo constància de vàries fotos d’aquell moment i un recull de frases arran de la desgràcia, amb el desig que MAI MES hàgim de tornar a ser testimonis d’uns fets tant despreciables.

Alguns testimonis

  • “L’acció bona construeix. La dolenta destrueix”, escrivien des de la Fundació Vicente Ferrer, a l’Índia, citant paraules del missioner nascut a Barcelona. “El nostre cor, amb les víctimes d’aquesta barbàrie”, afegien.
  • “La meva estimada Barcelona, avui més que mai soc al teu costat”, escrivia el músic Alejandro Sanz.
  • “Quin dolor. Quina pena. No hi ha paraules. El meu cor, a Barcelona”, assenyalava el també cantant Ismael Serrano.
  • “La meva solidaritat amb les víctimes i les seves famílies. Que el terror en cap de les seves formes ens imposi el seu llenguatge. Tots som Barcelona”, publicava l’actor Juan Diego Botto.
  • El director José Antonio Baiona, un altre barceloní il·lustre, tuitejava: “Consternat. Tota la força als afectats i familiars. Els barcelonins sortirem d’aquesta. El terror no sembrarà el seu odi en nosaltres”. “Tots els millors pensaments per a Barcelona.
  • Ànim, ciutat fraternal i bressol”, escrivia Gael García Bernal.
  • “Res ni ningú no podrà mai aturar la voluntat pacífica, solidària i democràtica de tot un planeta”, ha manifestat el president d’Òmnium, Jordi Cuixart.
  • L’actriu guanyadora de l’Oscar, Penélope Cruz, va mostrat la seva “tristesa” a Instagram.
  • La presentadora Ellen Degeneres va escriure “Tot el meu amor és amb Barcelona”.
  • Elijah Wood, l’actor que va interpretar Frodo a El Senyor dels Anells, ha expressat: “El meu cor amb Barcelona”.
  • El català Antonio Orozco va dir: “Barcelona, ets poderosa. La teva essència és de tolerància i llibertat. I això… no ens ho podran treure mai. T’estimo”.
  • Luis Fonsi va assegurar que hi ha coses que no entendrà mai.
  • Miguel Bosé va catalogat d’“animals” els autors de l’atemptat terrorista. “Una altra barbàrie més, una altra atrocitat. El meu pesar a totes les víctimes i familiars”, va publicar el músic.
  • “Força i ànims, Barcelona. La ciutat on va néixer el nostre grup, on hem viscut i estudiat, on viuen amics i família. T’estimem”, publicaven al seu compte de Twitter el grup valencià La Habitación Roja.
  • Dani Pedrosa: “El meu cor és a Barcelona, amb totes les víctimes i familiars. Moltíssima força!”
  • Marc Márquez: “Commocionat pel que ha passat a Barcelona. Impotència màxima…”;
  • Marc Bartra: “On vaig néixer, on vaig créixer i on tinc la gent que estimo. Tot el meu suport a les famílies afectades. T’estimo, Barcelona”.
  • Lionel Messi “Vull enviar el meu condol i tot el meu suport a les famílies i els amics de les víctimes del terrible atemptat a la nostra estimada Barcelona, a més de rebutjar totalment qualsevol acte de violència. No ens rendirem, som molts més els que volem viure en un món en pau, sense odi i on el respecte i la tolerància siguin les bases de la convivència”.
  • Luis Suárez s’ha mostrat “molt impactat pel que ha passat a Barcelona”.
  • Neymar, ja instal·lat a París, no s’ha oblidat de la capital catalana: “Què Déu doni suport a totes la famílies #PrayForBarcelona T’estimo”.
  • “Amb el cor encara encongit per veure Barcelona, la nostra estimada Barcelona, atacada vilment pel terror i l’odi”, va publicar el RCD Espanyol a la seva pàgina.
  • “Tota la força i estima per a les víctimes, els seus familiars i ciutadans de Barcelona”, va expressat el FC Barcelona.
  • El Girona, que acaba d’ascendir, va manifestar: “Consternats per l’atac. El Girona és amb vosaltres”.
  • “Consternat per les notícies que arriben de Barcelona. Tot el suport i la solidaritat a les famílies i amics de les víctimes”, escrivia, en portuguès, Cristiano Ronaldo.
  • Sergio Ramos: “Barcelona. No al terrorisme. No a la dictadura de la por”.
  • Julen Lopetegui: “Compungit i indignat per l’acte covard i cruel que ha tingut lloc a Barcelona. El meu record i afecte a totes les víctimes i les seves famílies”.
  • Manchester City, que se sumava al condol amb un missatge en castellà: “Amb el cor compungit per l’atac a Barcelona.
  • El City vol fer arribar el seu suport als afectats i els serveis d’emergència”.
  • Rafa Nadal: “Destrossat pel que ha passat a Barcelona! Tot el meu suport a les famílies afectades i a la ciutat”
  • Fernando Alonso: “Quina tristesa tot el que està passant a Barcelona. El meu suport a les famílies de les víctimes, ferits, en aquests moments durs. Prou”.
  • Pau Gasol: “Destrossat pel que ha passat a la Rambla de Barcelona. Tot el meu suport a les víctimes, ferits i familiars en aquests moments tan difícils”.

IMG_9773 (2)

“Barcelona. Stop terrorism” o “Barcelona amb tu” #animsbarcelona o #prayforBCN,

Responder

